Først gjennomførte vi en målgruppeanalyse og identifiserte at flertallet av butikkens kunder var unge kvinner interessert i sminke og hudpleie. Vi fant også ut at mange av dem aktivt brukte Stories-funksjonen på Instagram.

Basert på dette utviklet vi en strategi for å skape interessante og engasjerende Stories som ville tiltrekke seg målgruppens oppmerksomhet og motivere dem til å kjøpe butikkens produkter.
Å skape engasjerende og visuelt tiltalende innhold for en kosmetikkmerkes Instagram-historier var et prosjekt jeg jobbet med. Målet med dette prosjektet var å vise frem merkets produkter og å engasjere målgruppen gjennom interaktivt og engasjerende innhold.
Vi lagde regelmessig historier som viste frem nye produkter, holdt konkurranser og promoteringer, delte tips om hudpleie og makeup, og lagde også historier som viste hvordan våre kunder brukte butikkens produkter i deres daglige liv.
En av de mest effektive ideene var å lage en serie av historier dedikert til festmakeup.

Vi inviterte profesjonelle makeup-artister som demonstrerte forskjellige makeup-alternativer for jul, nyttår og andre høytider. Disse historiene ble svært populære og hjalp oss å tiltrekke nye kunder.

Som et resultat av vårt arbeid, så kosmetikkbutikken en betydelig økning i sosiale medier-aktivitet. Våre Stories ble sett av tusenvis av mennesker, og salget av butikkens produkter økte betydelig.

Jeg tror at å skape interessant og engasjerende innhold er en av de mest effektive måtene å tiltrekke seg kunder på sosiale medier. Jeg er klar til å gi en detaljert rapport om arbeidet vårt og dele min erfaring med andre spesialister på dette feltet
Innhold for kosmetisk merkevare
Made on
Tilda